Ošetřovatelské perspektivy 2020, 3(1):93-100 | DOI: 10.25142/osp.2020.007
SPOKOJENOST PACIENTŮ NA ORTOPEDICKÉM ODDĚLENÍ
- 1 Ortopedické oddělení, Fakultní nemocnice Ostrava
Předložená studie se zabývá spokojeností pacientů se zdravotní a ošetřovatelskou péčí na ortopedickém oddělení. Výzkum byl realizován formou dotazníků firmy STEM-MARK. Při analýze získaných dat u 3092 dotazníků, je zřejmé, že většina pacientů je v jednotlivých dimenzích spokojená ve více než 80 %. Méně než 80 % pacientů nebylo spokojeno v dimenzi „celkové pohodlí“, kde se menší spojenost vyskytovala zejména v kvalitě a množství jídla (malé porce), nočním hluku, čistotě toalet a ranního buzení.
Klíčová slova: vnímání, spokojenost, ošetřovatelská péče, STEM-MARK
PATIENT SATISFACTION IN THE ORTHOPEDIC DEPARTMENT
The presented study deals with patient satisfaction with health and nursing care in the orthopedic department. The research was carried out in the form of STEM-MARK questionnaires. When analyzing the data obtained in 3092 questionnaires, it is clear that most patients are satisfied with more 80 % in the individual dimensions. Less than 80 % of patients were dissatisfied with the “overall comfort” dimension, where less connection was found mainly in the quality and quantity of food (small portions), night noise, cleanliness of toilets and morning wake-up.
Keywords: perception, satisfaction, nursing care, STEM-MARK
Vloženo: 20. červenec 2020; Přijato: 21. červenec 2020; Zveřejněno: 18. leden 2021 Zobrazit citaci
Reference
- EXNER, L., RAITER, T. a STEJSKALOVÁ, D. Strategický marketing zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-73-8.
- HOLÁ, J. Vyhodnocování spokojenosti pacientů v nemocnicích Pardubického kraje [online]. [cit. 10. 12. 2014]. Dostupné z: http://www.upce.cz/fzs/spoluprace/projekt.html.
- CHRUDIMSKÁ, L. Hodnocení kvality poskytované péče ve zdravotnickém zařízení ambulantními pacienty. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta zdravotnických studií: 2014. Vedoucí práce J. HOLÁ.
- IVANOVÁ, K. Základy etiky a organizační kultury v managementu zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. ISBN 80-7013-442-9.
- MORONGOVÁ, A. Faktory ovlivňující spokojenost pacientů s poskytnutou ošetřovatelskou péčí. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta: 2015. Vedoucí práce I. BRABCOVÁ.
- RAITER, T. Jak projekt měří kvalitu zdravotních služeb? [online]. 2010. [cit. 22. 4. 2015]. Dostupné z: http://www.hodnoceni-nemocnic.cz/Jak-projekt-meri-kvalitu-zdravotnichsluzeb[1].html.
- SEIFERT, B. Měření spokojenosti pacientů. Programy kvality a standardy léčebných postupů. Praktická příručka pro nemocnice, polikliniky a ambulantní péči. Praha: Verlag Dashöfer, 2001.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.